AEG HK874400FB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG HK874400FB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Dave62 30-11-2020

Fantastische kookplaat!

Sinds 2012 in bezit!
Uiterlijk: Hele mooie kookplaat, volledig zwart als die uit staat, net een iPad... Alleen aan-uit knop (0,5cm) standaard zichtbaar.
Gebruik: De 2 zones aan de rechterkant kan je heel eenvoudig koppelen, zodat je er een hele grote pan op kan zetten. Gebrom of andere klachten herken ik niet. Koken gaat razensnel.
Als je de plaat aanzet, dan moet de pan minimaal het rode kruisje raken.
Glasplaat: na 1 jaar metalen rooster wasemkap op laten vallen, precies met punt in glas. Kapot natuurlijk. AEG heeft toen glasplaats vervangen, kosten weet ik helaas niet meer.
Pannen: ik gebruik nog steeds (sinds aanschaf) pannen van de makro. Gietijzeren pan kan je gewoon blijven gebruiken. 1x stalen koekenpan geprobeerd, maar die zijn zwaar, geleiding is heel goed, maar erg link op een glasplaat.
Prijs: indertijd met keuken gekocht voor EUR 1.300. Tegenwoordig kan je de plaat voor de helft kopen.
Tip bij zoeken: pan herkenning is volkomen onzin...

Pluspunten

• vormgeving
  • koppelbaar
  • kookwekker

Minpunten

• Geen idee

Erwin 19-12-2019

Fijn in gebruik, glasplaat niet best

Geschreven voor: AEG HK874400FB

Het gebruik van deze kookplaat is simpel. Hij doet wat hij moet doen. De glasplaat hebben we nu in twee jaar al twee keer moeten vervangen. Al twee keer is er een hoekje uit het glas geknapt. AEG geeft aan dat er geen fabricagefout in de plaat zit, maar ik vermoed anders. We koken al meer dan 20 jaar op een dergelijke plaat en nog nooit eerder hebben we dit probleem gehad. Ik zou zelf nooit weer een AEG kookplaat kopen

Pluspunten

• Bedieningsgemak

Minpunten

• Glasplaat

Bert 23-12-2018

strak, mooi design, makkelijk

Geschreven voor: AEG HK874400FB

Mooie strakke kookplaat. Als de plaat niet in werking is, is hij volledig zwart, wat mooi aansluit bij de rest van het aanrechtblad. Makkelijk te bedienen, basis koken wijst zich vanzelf. Plaat heeft genoeg mogelijkheden voor de gemiddelde gebruiker. (zie specificaties). Plaat heeft een goede prijs/kwaliteitsverhouding en dat maakte dat wij de plaat gekocht hebben.
tip: kijk goed rond op internet, prijzen verschillen nogal.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • volledig zwart bij uitschakeling
  • makkelijk schoonmaken
  • flexibele kookzones

daniela 04-08-2016

van gas naar inductie.

Geschreven voor: AEG HK874400FB

van een gasstel overgegaan naar inductie, wat een gemak.
je haalt de pan eraf en alles koelt af, geen vuur meer wat open blijft staan.
ook heerlijk met schoonmaken, doekje erover en klaar, geen losse onderdelen meer.

speen 01-09-2013
Geschreven voor: AEG HK874400FB

Nu bijna een jaar op inductie gekookt, ipv op gas.
We zijn zeer tevreden over inductie en in het bijzonder over deze AEG plaat. Het koken van bv water gaat razend snel, zeker met de turbo er even op, max op 2 zones tegelijk. Zodra de inhoud kookt kan de turbo er af, de inhoud kookt veel sneller dan op gas. Ingebouwde kookwekker is makkelijk, voor alle zones appart in te stellen. Het doseren van de warmte is even wennen maar werkt uitstekend. Schoonmaken is een feest, natte doek erover droog maken en klaar. De plaat is na een jaar nog krasvrij. Het enige nadeel van inductie is dat wij allemaal nieuwe pannen moesten kopen. Wij hebben eea aangeschaft met een nieuwe keuken en nieuwe stroomkast. Eea is dus op 2 groepen aangesloten.